Momentan, serviciul TVA API este in mentenanta.

Noutati si articole TVA Romania

Casele de marcat si TVA

Afla mai mult   Restrange  

Combaterea evaziunii fiscale in Romania este principalul motiv care a determinat Guvernul sa impuna folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic.

Astfel ca, in jur de 800.000 de case de marcat cu jurnal tiparit trebuie substituite cu case de marcat cu jurnal electronic. Termenele propuse de catre autoritatile fiscale,1 septembrie, respectiv 1 noiembrie 2018 au fost prelungite, iar nerespectarea acestora nu va fi sanctionata cu amenzi, ci cu avertismente pentru contribuabili. Primul termen a fost propus pentru firmele mari si mijlocii, iar al doilea pentru firmele mici, inclusiv taximetristii autorizati.

Guvernul Romaniei incearca de cativa ani sa implementeze aceasta schimbare, inlocuirea caselor de marcat cu jurnal tiparit cu cele cu jurnal electronic. Doar ca ultima amanare de 3 luni pare a nu fi suficienta, pana in prezent fiind inlocuite aproximativ 30.000 de astfel de aparate, din cauza costurilor, dar si a modelelor admise de autoritati. Comerciantii au obligatia sa utilizeze doar case de marcat dintre cele 6 modele specificate in lege. Mai mult, sunt companii care sustin ca legislatia inca nu este clara, iar in lipsa unei campanii de informare, procesul de inlocuire este ingreunat.

Jurnalul electronic se va putea transmite de la distanta, utilizand canale de comunicare securizate cu serverele ANAF, cel putin asa sustine legea, chiar daca acestea nu sunt inca disponibile. Pana atunci, colectarea datelor din casele de marcat se va face printr-o procedura offline.

In cazul comerciantilor care nu au posibilitatea conectarii la internet, ei vor avea obligatia sa trimita Fiscului, pana la data de 20 a lunii urmatoare, anumite date din bonurile fiscale si aparatele de marcat, printre care:

 - Valoarea totala a bonului, inclusiv TVA;
 - Numarul de ordine al bonului fiscal, la nivelul zilei de lucru;
 - Data, ora si minutul emiterii bonului fiscal;
 - Valoarea totala a TVA pe cote ale acesteia, cu indicarea nivelului de cota;
 - Datele din raportul fiscal de inchidere zilnica;
 - Seria fiscala a casei de marcat electronice;
 - Informatii referitoare la pornirea / oprirea casei de marcat, motivele incetarii functionarii (lipsa curent electric sau conexiune internet)
 - Mesajul de confirmare a indeplinirii obligatiei de conectare la sistemul informatic ANAF.

Sunt companii care evita utilizarea caselor de marcat, acestea preferand plata direct in cont, prin OP sau prin intermediul partenerilor. Acestea aveau obligatia sa detina casa de marcat inregistrata / fiscalizata chiar daca nu o utilizau. Inca nu este clar daca si aceste companii sunt obligate sa achizitioneze aceste case de marcat electronice.

Noua generatie de case de marcat nu mai necesita, teoretic, imprimarea jurnalului de vanzari. Firmele care aveau volume mari de hartie imprimata aveau obligatia sa stocheze si sa arhiveze rolele de hartie in conditii speciale, ceea ce genera costuri substantiale. Ramane de vazut daca se accepta si in contabilitate varianta electronica sau aceasta schimbare ajuta doar autoritatile sa aiba un control mai bun asupra caselor de marcat, un control mai bun asupra TVA si a ceea ce declara comerciantii la final de luna / trimestru /an.



Termeni de cautare:case de marcat electronice, jurnal electronic, date din bonurile fiscale, aparate de marcat, valoarea bonului cu TVA, sistem informatic ANAF, casa de marcat inregistrata, casa de marcat fiscalizata, jurnal de vanzari

Cum puteti cauta persoanele care aplica TVA, mai repede si mai eficient

Afla mai mult   Restrange  

Platforma de verificare a TVA

VerificareTVA.ro este un instrument usor de utilizat care ajuta la verificarea informatiilor despre TVA, rapid si eficient. Acest serviciu va ajuta sa realizati verificarile lunare / trimestriale prin diferite variante de acces: verificare punctuala, verificare in baza unor liste de coduri fiscale si prin validare automata, TVA API.

Toate aceste variante de acces ofera informatii fiscale, in timp real, necesare la emiterea facturilor: daca firma este platitoare / neplatitoare de TVA, TVA la incasare / TVA la facturare si daca aplica sau nu plata defalcata (SPLIT TVA).

In plus, Verificare TVA ofera informatiile fiscale indiferent daca sursele oficiale sunt sau nu accesibile, deoarece pastreaza un istoric cu ultimele date disponibile.

Validator TVA punctual

Aceasta metoda de verificare se face inca din prima pagina a platformei VerificareTVA.ro. Se introduce codul fiscal al unei persoane juridice, iar rezultatul este furnizat instantaneu.

Verificare TVA in baza unor liste de coduri fiscale

VerificareTVA.ro pune la dispozitie varianta de acces usor de utilizat prin care se pot incarca liste cu sute de mii de coduri fiscale, pentru care se realizeaza verificarea si se ofera rezultatele. Listele de coduri fiscale pot fi in format .txt, iar dupa verificare se pot descarca atat in format .txt cat si .csv.

Verificare TVA API

Un serviciu suplimentar oferit de platforma de verificare a TVA este cel de integrare API in sistemul dumneavoastra informatic, verificarea codurilor fiscale realizandu-se automat. TVA API tine cont de o cheie unica ce poate fi integrata in propriul sistem: CRM, software contabil, software de facturare etc. Furnizand informatii fiscale in timp real, acesta este cel mai rapid serviciu la ora actuala.

Aceasta varianta de acces este disponibila doar pentru abonatii platformei si este ideala pentru cei care doresc automatizarea intregului proces.

Valorificare prin verificare

Va puteti convinge de valoarea serviciului prin verificarea gratuita a codurilor fiscale. Toti vizitatorii pot verifica gratuit 10 coduri fiscale pe zi, iar daca sunt utilizatori inregistrati beneficiaza de 250 cautari timp de doua saptamani.

Este timpul sa vedem lucrurile la timpul prezent, chiar daca ele exista in viitor.



Termeni de cautare: tva la incasare, tva incasare, split tva, registru tva, registru tva la incasare, tva 2018, tva split, registrul tva la incasare, registrul tva la incasare, firme tva la incasare

VerificareTVA - Prima platforma automatizata de validare a codurilor fiscale

Afla mai mult   Restrange  

Mai bine primul decat niciodata

VerificareTVA.ro este prima platforma de verificare / validare TVA a persoanelor juridice din Romania. Inaugurata in martie 2012, in prima perioada de la aparitie a functionat mai mult ca aplicatie ce deservea scopurilor precise de verificare a platitorilor / neplatitorilor de TVA, in timp ce astazi este un site extrem de util, care se adreseaza atat celor care au nevoie de putine validari ale TVA, cat si celor care verifica lunar peste 40.000 de persoane juridice.

Datorita masurilor legislative legate de plata TVA s-a creat nevoia unei platforme care sa raspunda rapid unui numar cat mai mare de solicitari (interogari ale codurilor fiscale), lucru care a necesitat imbunatatiri si investitii permanente. A devenit astfel un instrument ce poate fi folosit cu usurinta de orice companie care are nevoie de validarea persoanelor juridice din Romania.

Pornind de la cele mai bune intentii, VerificareTVA.ro a devenit o solutie inteligenta pentru furnizarea datelor fiscale in timp real.

Ce informatii se obtin?

Pe langa numele exact al firmei, se obtin numarul de inmatriculare la Registrul Comertului, judetul si localitatea, adresa postala partiala, data actualizarii TVA si toate informatiile legate de TVA: daca este platitor / neplatitor de TVA, daca este platitor de TVA la incasare sau la facturare si daca foloseste plata defalcata a TVA (SPLIT TVA).

Cu integrarea la ea acasa

Realizand interactiunea dintre platforma de verificare cu programul dvs. de contabilitate / facturare veti scapa, teoretic si practic, de bataile lunare... de cap. In spatele platformei este dezvoltat un set de interfete de programare (API), ceea ce determina verificarea rapida a unui numar mare de persoane juridice. TVA API cauta pentru dumneavoastra datele, le colecteaza, iar apoi vi le transmite automat in sistem.

Daca nu aveti nevoie de integrare, puteti alege verificarea listelor de coduri fiscale, deoarece platforma de verificare a TVA dispune de un design intuitiv si simplu.

Gratis si util

Vizitatorii site-ului pot verifica gratuit 10 coduri fiscale pe zi, iar cei inregistrati beneficiaza de 250 interogari valabile 14 zile. Acest beneficiu este disponibil pentru ca se pune pret pe importanta verificarii serviciului inainte de a-l utiliza.

Astfel de platforme sunt un real ajutor pentru companii, mai ales ca inca n-am reusit sa iesim din lumea hartiilor si a birocratiei, informatizarea si optimizarea devin, pe buna dreptate, cele mai apreciate instrumente.



Termeni de cautare: verificare tva, verificare tva la incasare, verificare cod tva, verificare tva incasare, verificare vat, verificare split tva, verifica tva, verifica tva, verifica tva, verificaretva, verificare cod fiscal

Ce este SPLIT TVA si cui se aplica?

Afla mai mult   Restrange  

SPLIT TVA este un sistem de plata defalcata, devenit obligatoriu in 2018 si presupune:

  • valoarea fara TVA, din suma facturata, sa intre in contul furnizorului;

  • TVA-ul sa fie virat intr-un cont separat;

Care sunt entitatile obligate sa aplice acest sistem?

1. Cei care au datorii la bugetul de stat, referitoare la TVA, existente la 31.12.2017 cu scadenta 31.01.2018 si cei care inregistreaza datorii la plata TVA mai vechi de 60 zile lucratoare.

Suma datoriilor este impartita pe categorii: firme mari, firme mijlocii, firme mici si persoane fizice. In cazul firmelor mari s-a stabilit un plafon de datorii la plata TVA de 15.000 RON, pentru cele mijlocii un plafon de 10.000 RON, iar pentru cele mici si persoanele fizice plafonul este de 5.000 RON.
De exemplu, firmele mari care inregistreaza datorii cu intarziere de 60 zile lucratoare la plata TVA, cu valoarea de minimum 15.000 RON, vor fi obligate sa aplice sistemul SPLIT TVA.

2. Toate firmele care se afla sub incidenta procedurii de insolventa.

Se poate evita intrarea in sistemul de plata SPLIT TVA daca se achita sumele restante in maximum 60 de zile lucratoare. Firmele care nu reusesc aceasta impunere vor fi obligate sa aplice sistemul SPLIT TVA incepand cu data de 1 a celei de-a doua luni urmatoare celei in care s-a implinit acest termen.

Vestea buna este ca se poate iesi din acest sistem, dar dupa minimum 6 luni din momentul in care nu vor mai avea restante la TVA.

3. Contribuabili care aplica de bunavoie SPLIT TVA.

Vestea buna este ca se poate iesi din acest sistem, dar dupa minimum 6 luni din momentul in care nu vor mai avea restante la TVA.
Acestia pot renunta dupa minimum 12 luni de la aplicarea sistemului, insa, doar la sfarsitul anului fiscal.
Firmele care aplica mecanismul de plata defalcata sunt obligate sa transmita contul de TVA partenerilor (furnizori / prestatori / beneficiari). Cei care nu comunica risca amenzi intre 2.000 si 4.000 Lei.
Clientii companiilor care aplica sistemul SPLIT TVA sunt si ei afectati, in sensul ca acestia achita facturile de achizitie prin plati defalcate in conturile separate comunicate de furnizori.
Scopul sistemului de plata defalcata este lupta impotriva evaziunii fiscale, insa companiile suporta in ultimul timp tot felul de schimbari fiscale si devine din ce in ce mai greu sa tina pasul cu acestea.
Introdu aici codurile fiscale ale persoanelor juridice care te intereseaza si verifica daca acestea aplica TVA, TVA la incasare sau SPLIT TVA.



Termeni de cautare: verificare tva, verificare cod TVA, verificare platitor tva, tva 2018, plata defalcata TVA, split TVA, tva la incasare, tva Romania, platitor de TVA, registrul persoanelor care aplica tva la incasare

Evaziune, diviziune si actiune

Afla mai mult   Restrange  

Evaziune - Sistemul de plata defalcata a TVA-ului a fost introdus dupa modelul Italiei, scopul major fiind de a reduce evaziunea fiscala in Romania, domeniul TVA fiind cel mai afectat. La capitolul incasari din TVA, aproape 40% nu ajung la stat (frauda, erori, falimente, insolvente, neplata TVA). Mecanismul SPLIT TVA vine ca un gardian al taxelor pe valoare adaugata, in speranta ca prin aceasta masura, Guvernul isi doreste sa incaseze inca 6 miliarde Lei din ceea ce se declara dar nu se plateste. Astfel, statul paseaza in sarcina contribuabilului obligatiile de varsare a TVA-ului, obligatii care genereaza stres dar si costuri logistice.

TVA-ul fiind principala taxa de colectare a banilor la bugetul de stat, a facut ca modificarile legislative sa fie implementate usor, in conditiile in care se urmareste de mult timp eradicarea evaziunii fiscale.

Diviziune – Lipsa de comunicare dintre clasa politica si mediul de afaceri a dus la defavorizarea companiilor care aveau datorii catre stat, precum si a celor care au intrat in procesul de insolventa. Doar ca sistemul creeaza o diviziune suficient de sesizabila. Ea este creata companiilor care adopta benevol sistemul SPLIT TVA. Voluntarii obtin anumite beneficii care fac o mare diferenta intre ei si cei obligati sa aplice sistemul. O firma care inregistreaza datorii cu plata TVA-ului, va fi vizibil afectata fata de competitorii favorizati de acest sistem.

O alta forma de diviziune categorica sunt pragurile etalon stabilite pentru categorii diferite de companii (mari, mici si medii).

Actiune – Prima actiune pe care acest sistem il are este asupra instrumentelor de plata. Obligativitatea aplicarii platii defalcate duce la excluderea unora dintre ele. Cambiile, biletele la ordin si cecurile sunt sisteme de plati care nu sunt integrate in forma actuala de SPLIT TVA. De exemplu, chiar daca se emit doua bilete la ordin, unul pentru contul special de TVA si altul pentru contul curent, nu este clar daca primul mai poate circula ca GIR.

Toate actiunile necesare procesului ar trebui comunicate de autoritati in momentul notificarii contribuabililor. Acestia ar trebui indrumati si invatati cum sa verifice / sa actioneze, chiar fara sa cunoasca in amanunt legea. Instrumentele de plata, conturile separate, numarul zilelor lucratoare, aplicarea dobanzilor penalizatoare si a altor amenzi, duc la blocarea activitatii contribuabilului in loc sa fie ajutat sa isi desfasoare activitatea cat mai usor si a iesi din obligativitatea sistemului SPLIT TVA.

Pe platforma verificaretva.ro puteti verifica in timp real persoanele juridice obligate sa aplice sistemul de plata defalcata a TVA, dar si pe cele care considera ca acest sistem le avantajeaza. Verificati daca sunt platitoare / neplatitoare de TVA si daca platesc TVA la incasare sau la facturare. Contul nou de utilizator va permite verificarea GRATUITA a 250 de coduri fiscale, timp de 14 zile.



Termeni de cautare:verificare stare firma anaf, verificare tva intracomunitar, verificaretva, www verificaretva ro, verificare cod tva extracomunitar, verifica split tva, verficare tva, verificare firme tva, tva verificare, verifica cod tva, verificare firma tva, verif tva, verificare platitor de tva

TVA – taxa pe valoare adaugata

Afla mai mult   Restrange  

TVA – taxa pe valoare adaugata – este una dintre taxele percepute de stat si este suportata de beneficiarii bunurilor si serviciilor, denumiti in continuare consumatori finali. La acest impozit participa toti cei care sunt implicati in ciclul economic realizarii bunurilor si serviciilor care sunt purtatoare de TVA. Agentii economici care au luat parte la acest proces au dreptul de deducere, fiind obligati apoi sa vireze soldul TVA ramas la bugetul de stat.
In prezent exista urmatoarele cote de TVA:

  • cota standard: 19%
  • cote reduse: 9% si 5%
  • cota 0 – exista si operatiuni scutite de TVA.

De-a lungul timpului taxa a avut mai multe forme si denumiri. Initial s-a numit taxa unica, ulterior taxa cumulata, in prezent taxa pe valoare adaugata.
Elemente specifice TVA:

  • a) denumirea impozitului – se aplica asupra valorii stabilite de firme. Daca o firma stabileste pretul unui produs / serviciu de 100 RON, acesta va fi comercializat cu 119 (100 + 19% TVA);
  • b) persoanele impozabile – acele persoane care se inregistreaza in scopuri de TVA si care vor fi platitoare de TVA;
  • c) cine suporta impozitului – consumatorul final – orice persoana fizica, juridica sau PFA care nu este platitoare de TVA;
  • d) termen de plata - termenul de plata a acestui impozit are scadenta: pana in 25 ale lunii urmatoare daca frecventa de plata este lunara si pana in 25 a primei luni a trimestrului urmator daca frecventa de plata este trimestriala; o alta scadenta este atunci cand se se genereaza dreptul de import pentru bunuri;
  • e) materia impozabila – baza de calcul a TVA;
  • f) sursa impozitului – deducerea TVA se face in acelasi timp cu colectarea sau prin restituire de la bugetul statului;
  • g) cota de impozit – aferenta unei unitati de impunere – in functie de cotele TVA;
  • h) calculul – se stabileste in functie de normele fiscale;
  • i) sfera de cuprindere – are la baza cateva principii:
    - principiul teritorialitatii,
    - principiul originii produselor,
    - principiul destinatiei bunurilor,
    - principiul exigibilitatii;
  • j) sanctiuni fiscale – celor care se sustrag de la declararea si plata TVA sau cand se obtine o rambursare ilegala. Aceste sanctiuni se aplica diferit daca au fost din neglijenta sau intentie: amenzi fiscale sau penalitati. In momentul in care suma datorata la bugetul de stat depaseste un anumit plafon (plafon stabilit in functie de marimea companiei), persoana juridica este obligata sa treaca la plata defalcata a TVA-ului (SPLIT TVA).

Cea mai mica valoare a taxei TVA, in afara Uniunii Europene, o are Iran – 3%. Cea mai mai mare este aplicata in Islanda cu 25,5%.

In Uniunea Europeana cea mai mare valoare a taxei o aplica Danemarca si Suedia cu 25%. Cele mai mici valori ale TVA le au Luxemburg si Cipru cu 15%, urmeaza Malta cu 18% iar apoi Romania si Germania cu 19%.

Cea mai mare cota a TVA-ului in Romania a fost de 24%, cota care a rezistat intre 1 iulie 2010 si 1 ianuarie 2016.



Termeni de cautare:verificator tva, validare tva, verifica tva la incasare, verificaretva, tva la inc, spli tva, registrul split tva, registrul platitorilor de tva,